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Lead VR Engineer [EN] Chef d'equipe, Programmeur VR [FR]

Location: Montreal - VR

Description

With offices in LA, NY and London, Framestore VR is expanding to open a new Montreal VR Studio to create unique and high quality VR and AR content. Our focus is to marry beautiful Hollywood caliber visual content with AAA interactive experiences.

If you have a passion for building cutting edge immersive experiences in VR, AR and Digital production, come work with us.

We love to develop new technologies, explore new narrative techniques and test new modes of interaction. Our goal is to push the potential of the medium across present and future headsets.

The Lead Engineer needs to have strong leadership skills and a desire to build, inspire and grow the Montreal team as part of the Global Framestore VR organization. The superstar we are looking for works in a start up mode, builds processes, tools, workflows and pipeline from the ground up. He/she is also incredibly passionate about working within a distributed global structure with team members around the world.

  • Manage, mentor and inspire a team of engineers, assign tasks and establish deadlines along with the Head of Production;
  • Participate in setting timelines and deliverables for a multitude of projects, on existing and upcoming VR & AR platforms;
  • Develop clean, optimized high and low level code for different platforms, including graphics, gameplay, animation, pipeline and tools, mostly in the Unreal and Unity game engines;
  • Identify technical issues and solve complex problems with innovative solutions;
  • Collaborate closely with other departments to implement assets in-engine.

Skills Required:

  • Strong experience with C++, C#, Python, shader languages (Cg, HLSL, GLSL);
  • Solid understanding of game development, real time rendering and game engines;
  • Experience in leading a team in a production environment;
  • Wide knowledge of game engine systems and their implementation;
  • Strong math and physics understanding;
  • Excellent communication and inspiring leadership skills;
  • Experience with multi-site productions.

Avec des bureau à Los Angeles, New York et Londres, Framestore VR étend ses opérations en ouvrant un bureau à Montréal afin de créer du contenu VR et AR unique et de très haute qualité. Notre focus est de marier de magnifiques images de calibre Hollywoodien avec du contenu interactif AAA.

Si vous avez une passion pour la création d'expériences immersives à la fine pointe de la technologie VR, AR et production digitale, joignez notre équipe.

Nous adorons développer de nouvelles technologies, explorer de nouvelles techniques narratives et tester des nouveaux modes d'interaction. Notre objectif est de pousser le potentiel du médium sur les plateformes présentes et futures.

Le chef d'équipe, Programmeur que nous recherchons doit avoir de fortes compétences en leadership et une motivation à bâtir, inspirer et faire grandir l'équipe de Montréal comme partie intégrante de l'équipe globale de Framestore VR. La superstar que nous recherchons travaille avec une mentalité start-up, établit des processus, des outils et des méthodes de travail à partir de la base. Il ou elle est également passionné(e) par le travail au sein d'une structure globale à travers le monde.

  • Gérer, mentorer, et inspirer une équipe d'ingénieurs, assigner les tâches et établir les échéanciers en partenariat avec le Chef de Production;
  • Participer à établir des échéanciers pour les livrables des multiples projets, sur des plateformes existantes ou futures;
  • Développer du code de bas ou haut niveau pour les différentes plateformes, incluant les graphiques, gameplay, animation, pipeline et outils, généralement avec les engins Unreal et Unity;
  • Identifier les problèmes techniques et régler des problèmes complexes avec des solution innovantes;
  • Collaborer étroitement avec les autres départements afin d'implanter les assets dans l'engin.

Pré-requis:

  • Expérience avec les langages C++, C#, Python et les shaders (Cg, HLSL, GLSL);
  • Bonne compréhension du développement de jeux en temps réel et des engins de jeux;
  • Expérience en gestion d'équipe dans un milieu de production;
  • Excellente connaissance des systèmes d'engin de jeux et leur implantation;
  • Fortes habiletés en mathématiques et en physique;
  • Excellent capacité de communication et style de leadership inspirant;
  • Expérience en production de projets multi-sites.




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