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Pipeline/Tools Engineer – VR [EN] Ingénieur Pipeline et outils [FR]

Location: Montreal - VR

Description

With offices in LA, NY and London, Framestore VR is expanding to open a new Montreal VR Studio to create unique and high quality VR and AR content. Our focus is to marry beautiful Hollywood caliber visual content with AAA interactive experiences.

If you have a passion for building cutting edge immersive experiences in VR, AR and Digital production, come work with us.

We love to develop new technologies, explore new narrative techniques and test new modes of interaction. Our goal is to push the potential of the medium across present and future headsets.

The Pipeline/Tools Engineer needs to be pragmatic, proactive and results-oriented with the ability to quickly transform information into creative solutions. The person we are looking for has a strong desire to improve productivity and workflow through the development of fantastic tools.

  • Develop pipeline tools across Framestore's VR projects, ensuring a smooth flow from the VFX CG artists and compositors to the Development Team and through to the final delivery;
  • Help to streamline the VR production workflow, taking input from all disciplines involved with the aim to increase efficiency;
  • Maintenance of tools, including troubleshooting, optimization, and keeping a strong focus on user interfaces and the underlying workflows;
  • Develop one-off tools as required for specific projects;
  • Thorough documentation of all tools and workflows developed;
  • Collaborate with the global pipeline team and sharing of knowledge and tools;
  • Build the future of VR with a genuine interest in advancing technology and coming up with innovative solutions to work flows.

Skills Required:

  • Knowledge of MEL, Python, C#, Javascript, and C++
  • Experience with Unreal Engine 4 preferred, Unity and other game engines a plus;
  • A general understanding of networking and performance issues that arise with automated tools;
  • Familiarity with Industry 3D and compositing software: Maya, Houdini, Nuke, etc.;
  • Experience with the Qt application framework;
  • Familiar with the DCC applications such as Nuke or After Effects;
  • Experience with Shotgun or another production database.

Avec des bureau à Los Angeles, New York et Londres, Framestore VR étend ses opérations en ouvrant un bureau à Montréal afin de créer du contenu VR et AR unique et de très haute qualité. Notre focus est de marier de magnifiques images de calibre Hollywoodien avec du contenu interactif AAA.

Si vous avez une passion pour la création d'expériences immersives à la fine pointe de la technologie VR, AR et production digitale, joignez notre équipe.

Nous adorons développer de nouvelles technologies, explorer de nouvelles techniques narratives et tester des nouveaux modes d'interaction. Notre objectif est de pousser le potentiel du médium sur les plateformes présentes et futures.

L'ingénieur pipeline et outils doit être pragmatique, proactif et orienté résultats, ayant la capacité de transformer l'information en solutions créatives. La personne que nous recherchons doit avoir un fort désir d'améliorer la productivité et méthodes de travail par le développement d'outils fantastiques.

  • Développer des outils pour l'ensemble des projets VR de Framestore, et assurer un processus de travail fluide entre les artistes VFX, les artistes en compositing et l'équipe de développement jusqu'à la livraison finale du projet;
  • Assister l'équipe à optimiser les processus de production, en prenant l'information de tous les départements impliqués afin d'augmenter l'efficacité;
  • Maintenir les outils, incluant le troubleshooting, l'optimisation, tout en gardant le focus sur les interfaces des usagers et les processus sous-jacents;
  • Développer des outils uniques pour des projets spécifiques;
  • Documenter les outils et processus présentés;
  • Collaborer avec l'équipe globale de pipeline et partager le savoir et les outils avec ces derniers;
  • Bâtir le futur du VR avec un intérêt marqué pour l'avancement technologique, et apporter des solutions innovantes pour les processus de travail.

Pré-requis:

  • Connaissance de MEL, Python, Javascript et C++
  • Expérience avec l'engin Unreal Engine 4 de préférence, Unity ou tout autre engin
  • Une compréhension générale des réseaux et des problèmes de performance causés par les outils automatisés;
  • Familiarité avec les logiciels de l'industrie du 3D tels que : Maya, Nuke, Houdini, etc.;
  • Expérience avec l'application de Qt;
  • Familiarité avec les applications d'outils de créations digitales (Nuke ou After Effects);
  • Expérience avec Shotgun ou tout autre logiciel de production.




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