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Senior VR Engineer [EN] Programmeur VR senior [FR]

Location: Montreal - VR

Description

With offices in LA, NY and London, Framestore VR is expanding to open a new Montreal VR Studio to create unique and high quality VR and AR content. Our focus is to marry beautiful Hollywood caliber visual content with AAA interactive experiences.

If you have a passion for building cutting edge immersive experiences in VR, AR and Digital production, come work with us.

We love to develop new technologies, explore new narrative techniques and test new modes of interaction. Our goal is to push the potential of the medium across present and future headsets.

The VR Engineer needs to be passionate about new technology, programming and creating amazing and structured code.

  • Develop clean, optimized high and low level code for different platforms, mostly in the Unreal and Unity game engines;
  • Maintenance of code, including troubleshooting, optimization, and keeping a strong focus on user interfaces and the underlying workflows;
  • Identify technical issues and solving complex problems with innovative solutions;
  • Research innovative ideas to improve efficiency and satisfy technical requirements;
  • When needed, work with producers and technical leads to provide input for the budgeting process for technical elements;
  • Across the group provide research and technical liaison between offices, and, where possible, share knowledge and facilitate communication between them;
  • Draw upon technical understanding to practically solve client problems alongside the growing Framestore Montreal team.

Skills Required:

  • Strong C++ skills, proficient with Python and C#;
  • Comfortable with shader programming (cg/hlsl/glsl);
  • Experience with Unreal Engine 4 preferred, Unity and other game engines a plus;
  • Familiar with the Digital Creation tools used for game assets;
  • Familiarity with engine build systems and their scripting languages;
  • Experience with Bash, Windows batch script, and/or JavaScript;
  • Experience with setting up and maintaining repositories with Perforce or equivalent;
  • Strong math and physics skills.

Avec des bureau à Los Angeles, New York et Londres, Framestore VR étend ses opérations en ouvrant un bureau à Montréal afin de créer du contenu VR et AR unique et de très haute qualité. Notre focus est de marier de magnifiques images de calibre Hollywoodien avec du contenu interactif AAA.

Si vous avez une passion pour la création d'expériences immersives à la fine pointe de la technologie VR, AR et production digitale, joignez notre équipe.

Nous adorons développer de nouvelles technologies, explorer de nouvelles techniques narratives et tester des nouveaux modes d'interaction. Notre objectif est de pousser le potentiel du médium sur les plateformes présentes et futures.

Le Programmeur VR sénior est un passionné des nouvelles technologies, de la programmation et la création de code structuré et organisé.

  • Développer des codes organisés de haut et bas niveau pour les différentes plateformes, en majorité dans les engins de jeux Unreal et Unity;
  • Maintenance du code, incluant le troubleshooting, l'optimisation, et garder un focus sur les interfaces des usagers et les processus s'y rattachant ;
  • Identifier les difficultés techniques et résoudre des problèmes complexes avec des solutions innovantes;
  • Rechercher des idées innovantes afin d'améliorer l'efficacité et de satisfaires les exigences techniques;
  • Au besoin, travailler avec les producteurs et les chefs techniques afin de contribuer au processus de budget et des éléments techniques;
  • Au sein de l'équipe, fournir des recherches et des solutions techniques entre les différents bureaux, partager le savoir et faciliter la communication entre les équipes;
  • Analyser les difficultés techniques afin de résoudre les problèmes des clients en collaboration avec l'équipe en place;

Pré-requis:

  • Excellente connaissance de C++, Python et C#;
  • Confortable avec la programmation de shaders (cg/hlsl/glsl);
  • Expérience avec l'engin Unreal Engine 4, Unity ou tout autre engin de jeux;
  • Familiarité avec les outils de création de contenu digital pour les assets de jeux;
  • Familiarité avec la construction d'engin et les différents langages de programmation;
  • Expérience avec Bash, le script Windows batch et ou Javascript;
  • Expérience en mise en place de positions avec Perforce ou l'équivalent;
  • Fortes aptitudes en mathématiques et physique.




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