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VR Level Artist [EN] Artiste de niveaux VR [FR]

Location: Montreal - VR

Description

With offices in LA, NY and London, Framestore VR is expanding to open a new Montreal VR Studio to create unique and high quality VR and AR content.  Our focus is to marry beautiful Hollywood caliber visual content with AAA interactive experiences.

If you have a passion for building cutting edge immersive experiences in VR, AR and Digital production, come work with us. We love to develop new technologies, explore new narrative techniques and test new modes of interaction. Our goal is to push the potential of the medium across present and future headsets.  

The VR Level Artist needs to have strong leadership skills and a desire to build, inspire and grow the Montreal team as part of the Global Framestore VR organization. We are looking for someone who is an excellent collaborator, with a broad base of art and technical knowledge and is excited about creating compelling VR experiences. A high level of technical knowledge combined with strong creative and visual instincts is critical.

Responsibilities:

  • The candidate is responsible for setting up and maintaining the art production workflow into engine, including but not limited to:
  • Create layouts and sequences in the engine based on the creative brief
  • Define and maintain asset workflows, structure and production standards
  • Act as a leader to support the asset production with internal and external teams
  • Ensure assets are correctly imported into the engine
  • Develop lighting setups and troubleshoot issues.
  • Optimize his work to stay within the technical restraints while maintaining artistic vision
  • Participate in a variety of other tasks depending on the candidate skillset: FX, materials, shaders, animation and/or modeling.

Key Skills and Experience:

  • Experienced with Unreal Engine 4 and Unity engine features affecting the scene and scene assets
  • Excellent knowledge of cinematic layouts, blocking and cameras
  • A strong understanding of lighting techniques
  • Good attention to detail and a proactive approach to identifying and resolving issues
  • Strong interpersonal and communication skills
  • Has experience working with remote teams
  • Must be able to take technical direction from the development lead and artistic direction from the creative lead

Desirable Skills and Experience:

  • Experience in both games and VFX industries
  • Advanced experience of Unreal Blueprint and Unity C# Scripting
  • Advanced experience with Maya
  • Comfortable in a range of content creation software including Photoshop, Zbrush/Mudbox, Substance Painter
  • Experience creating content for VR/AR

Avec des bureaux à Los Angeles, New York et Londres, Framestore VR étend ses opérations en ouvrant un bureau à Montréal afin de créer du contenu VR et AR unique et de très haute qualité. Notre focus est de marier de magnifiques images de calibre Hollywoodien avec du contenu interactif AAA. Si vous avez une passion pour la création d'expériences immersives à la fine pointe de la technologie VR, AR et digitale, joignez notre équipe.

Nous adorons développer de nouvelles technologies, explorer de nouvelles techniques narratives et tester des nouveaux modes d'interaction. Notre objectif est de pousser le potentiel du médium sur les plateformes présentes et futures.

L’artiste de niveaux VR doit posséder de fortes capacités de leadership et la volonté de mettre en place, d’inspirer et de faire grandir l’équipe de Montréal à l’intérieur de l’écosystème de Framestore VR. Le candidat idéal a un excellent sens du travail d’équipe tout en possédant des connaissances étendues, autant au niveau technique qu’artistique. Il doit aussi être passionné par la création d’expérience VR unique.

Responsabilités:

  • Le candidat est responsable de mettre en place et de maintenir les processus de production artistique dans le moteur de jeux. Les responsabilités incluent mais ne sont pas limitées à:
  • Créer les compositions et le séquencement des scènes en engin basés sur les directions créatives
  • Définir et maintenir les standards de production, les méthodes de travail et la structure des items artistiques
  • Agir comme meneur dans le support des équipes de production artistique internes et externes
  • S’assurer de l’intégration appropriée des items artistiques dans l’engin
  • Développer les systèmes de lumière et régler les problèmes qui y sont liés
  • Optimiser son travail pour rester à l’intérieur des contraintes techniques tout en conservant la vision artistique du projet
  • Participer à une variété d’autres tâches selon les capacités du candidat: FX, matériaux, shaders, modélisation et/ou animation.

Expérience et Compétences Principales:

  • Expérience avec les engins Unreal Engine 4 et Unity et leurs fonctionnalités de gestion de scène.
  • Bonne connaissance en composition de scènes et des systèmes de caméras
  • Excellente compréhension des différentes techniques d’éclairage
  • Bonne attention aux détails et approche proactive pour l’identification et la résolution de problèmes
  • Fortes compétences interpersonnelles
  • Expérience du travail avec des équipes à distance
  • Capacité à respecter et comprendre la direction technique donnée par le chef technique et la direction artistique donnée par le chef créatif

Expériences et Compétences Optionnelles:

  • Expérience dans l’industrie du jeu vidéo et des effets spéciaux
  • Connaissance avancée de Unreal Blueprint et Unity Scripting
  • Connaissance avancée de Maya
  • Confortable avec une grande sélection d’outils de production de contenu: Photoshop, Zbrush, Mudbox, Substance Painter, etc.
  • Expérience dans la création de contenu VR/AR




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